Echipa de management a proiectului „Împreună pentru copiii noștri” s-a reunit în prima întâlnire de lucru din 2024

11 February 2024 Off By Herea Darius
Echipa de management a proiectului „Împreună pentru copiii noștri” s-a reunit în prima întâlnire de lucru din 2024

Pensiunea „Munții Aninei” din Steierdorf – Anina a găzduit sâmbătă, 10 februarie, prima reuniune de lucru din acest an a echipei de management și formare a voluntarilor proiectului „Împreună pentru copiii noștri”, derulat de Episcopia Caransebeșului împreună cu Asociația Tinerilor Ortodocși din Banatul de Munte.     

Evenimentul a reunit 22 de formatori, asistenți de formare și voluntari formare care alcătuiesc echipa de management și implementare a programului de tabere TDIS și TDIF și a avut ca scop principal reconectarea echipei cu proiectul și stabilirea strategiei de lucru pentru acest an.

În prima parte a întâlnirii, a fost făcută o scurtă analiză a modului în care s-au derulat sesiunile de formare și taberele din anul 2023, cu accent pe aspectele organizatorice care este necesar a fi îmbunătățite. După vizionarea unui scurt material de prezentare a proiectului, intitulat „Împreună pentru copiii noștri 2023 – misiune și comuniune în Episcopia Caransebeșului”, cei prezenți au primit Albumul foto TDIS 2023, cu imagini de la toate cele 13 tabere desfășurate anul trecut.

Punctul central al reuniunii l-a constituit lucrul pe cele șase ateliere ale programului de tabere, în urma unor sesiuni consultative pe echipe stabilindu-se obiectivele, tematica și modalitățile de livrare a conținuturilor, precum și noutățile cu care organizatorii își propun să întâmpine copiii în vara acestui an. „Designul celor șase ateliere de lucru care alcătuiesc conceptul de tabere TDIS propune teme și abordări inovative, fiecare dintre liderii atelierelor venind cu lucruri noi, corelate atât cu problemele identificate în anii trecuți, cât și cu provocările vremurilor în care trăim. Pe de altă parte, preocuparea noastră în cadrul acestei prime reuniuni de lucru a fost aceea de eficientizare a procesului de formare a voluntarilor, resursa umană fiind cel mai valoros lucru pe care proiectul îl are, pentru că, dincolo de conținuturi și tematici, tinerii, cei care interacționează cu beneficiarii taberelor noastre, este important a fi conștienți de responsabilitatea pe care o au și, desigur, este necesar a fi pregătiți și motivați cum se cuvine”, a subliniat părintele Mihai Ciucur, coordonatorul proiectului și moderatorul întâlnirii.

În ultima parte a întâlnirii au fost discutate aspecte organizatorice legate de înscrierea voluntarilor care doresc să participe la tabere în acest an, calendarul sesiunilor de formare, precum și despre componența echipelor de formare și de voluntari. De asemenea, s-au stabilit perioadele în care se vor desfășura taberele în vara acestui an și s-a discutat pe marginea comunităților care și-au manifestat deja intenția de a se înscrie în program. Un moment important l-a constituit și înmânarea și completarea contractelor de voluntariat și a fișei postului de către fiecare membru al echipei de formare.

Echipa de management și formare a voluntarilor este alcătuită atât din ostenitori ai Departamentului de Tineret al eparhiei, cât și din cadre didactice, alături de studenți și liceeni cu experiență în organizarea și implementarea taberelor.

Taberele în comunitate de tipul TDIS și TDIF  au un pronunțat caracter educativ, propunând copiilor și tinerilor participanți contexte de învățare prin metode non-formale, prilejuri de socializare și distracție și, desigur, sunt modalități prin care aceștia descoperă frumusețea Bisericii noastre și a credinței ortodoxe, chiar în satele și orașele natale

În perioada imediat următoare se va da startul sesiunilor de înscriere a voluntarilor și se vor stabili localitățile unde vor avea loc tabere în acest an, în cadrul unei întâlniri de lucru organizată sub coordonarea și îndrumarea Preasfințitului Părinte Lucian, Episcopul Caransebeșului.